امروز جمعه  ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
۱۴۰۳/۰۳/۱۶- ۱۶:۵۰ - مشاهده: ۱۷۲

کسب مدرک دکترای افتخاری توسط سرکنسول کشورمان در آستراخان از دانشگاه فنی دولتی این شهر

در نشست ویژه شورای علمی‌که به مناسبت 30 سالگی دانشگاه فنی آستراخان و با حضور واسیلی ساکالوف معاون رئیس سازمان فدرال شیلات روسیه برگزار شد، عنوان دکترای افتخاری به پاس خدمات ارزنده در زمینه ارتقای روابط دانشگاهی بین ایران و آستراخان به مهدی آکوچکیان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آستراخان اعطا گردید.

در این مراسم گِنادی اوردِنوف سناتور شورای فدراسیون روسیه از استان آستراخان، ویتالی گوتمان نایب رئیس اول مجلس دومای استان آستراخان، ماریا شالاک وزیر آموزش و علوم استان، اُلِگ پولوماردوینوف شهردار آستراخان، مسئولان و اعضای هیأت علمی دانشگاه و سایر مقامات استان حضور داشتند. سخنرانان جلسه در صحبت های خود به دستاوردهای ارزشمند دانشگاه فنی آستراخان در سال‌های گذشته و موضوعات گسترش افق های همکاری‌های علمی و آموزشی در منطقه خزر پرداختند.

تصمیم اعطای مدرک «دکترای افتخاری» به سرکنسول کشورمان به اتفاق آرا توسط اعضای شورای علمی دانشگاه اتخاذ گردید و این مدرک به همراه مدال مربوطه توسط آلکساندر نیوالیونی رئیس دانشگاه به وی اهدا شد. رئیس دانشگاه در مراسم تقدیم مدرک «دکترای افتخاری» به سرکنسول کشورمان، خاطرنشان کرد که سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در آستراخان و شخص سرکنسول به طور فعال برای تقویت روابط روسیه و ایران تلاش کرده اند.

او افزود: «این دانشگاه سالهاست که به طور فعال با دانشگاه‌های ایران در دو حوزه توسعه شیلات و صنعت نفت و گاز همکاری می‌کند و در میان فارغ‌التحصیلان این دانشگاه متخصصین زیادی هم اکنون در زمینه پرورش آبزیان در ایران مشغول کار هستند».

سرکنسول کشورمان در این مراسم با اشاره به برگزاری برخی از رویدادهای مشترک فرهنگی و آموزشی در استان آستراخان از جمله نمایشگاه عکس گیلان، نمایش فیلم مستند «دریای مهر» در زمینه تاریخ روابط دوجانبه، هفته فیلم ایران، پیگیری تأیید دانشگاه فنی دولتی و دولتی تا مقطع دکتری و ... از شورای علمی دانشگاه به خاطر اعطای دکترای افتخاری تشکر و اظهار نمود: «خوشحالم که در میان شما هستم و آمادگی خود را برای ادامه همکاری در همه زمینه‌ها با دانشگاهی که مدارک آن در ایران به رسمیت شناخته شده است، ابراز می‌نمایم».

لازم به ذکر است که قدمت دانشگاه فنی دولتی آستراخان به عنوان انستیتوی شیلات حدود 90 سال بوده و 30 سال پیش موفق به دریافت عنوان «دانشگاه» گردیده است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما