امروز جمعه  ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
۱۴۰۳/۰۳/۰۳- ۱۰:۳۶ - مشاهده: ۹۴

گشایش دفتر یادبود برای گرامیداشت شهدای خدمت در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در آستراخان

به مناسبت گرامیداشت یاد شهدای حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس محترم جمهور اسلامی ایران و هیأت همراه که منجر به شهادت دکتر رئیسی رئیس جمهور، دکتر امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه و تعدادی دیگر از مسئولین و مقامات ایرانی شد، روز چهارشنبه ۲ خردادماه ۱۴۰۳ دفتر یادبودی در محل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در آستراخان گشایش یافت.

مقامات ارشد استان آستراخان، دیپلماتهای سرکنسولگری‌های مستقر در این استان و همچنین شخصیتهای فرهنگی و شاخص با حضور در محل سرکنسولگری کشورمان اقدام به نثار گل ، نگارش و امضاء در دفتر یادبود نمودند.

ویتالی گوتمان نایب رئیس اول مجلس دوما، سرگی فروست دادستان کل، ایگور سیدوف رئیس شورای شهر، ایلیا والینسکی وزیر صنعت تجارت و انرژی، رئوف جانتاسوف مفتی اعظم و رئیس اداره روحانیت، الکساندر ژیلکین استاندار سابق، رؤسای چهار دانشگاه اصلی آستراخان (دانشگاه دولتی، دانشگاه فنی-دولتی، دانشگاه پزشکی دولتی و دانشگاه معماری و شهرسازی دولتی) رئیس جمعیت تاجیکها و داغستانی‌ها، نمایندگان بنادر اولیا، سالیانکا، معاون وزارت روابط خارجی،نماینده گمرک، امام جماعت مسجد شیعیان، نماینده اسقف اعظم، کنسول ترکمنستان و قزاقستان، معاون میر بیزینس بانک و ... از زمره اشخاص حاضر در این مراسم بودند.

روز قبل (سه شنبه) نیز جناب بابوشکین استاندار محترم و جناب آفانسیف رئیس دولت آستراخان به اتفاق وزیر حمل و نقل بلاروس در محل سرکنسولگری حاضر شدند و دفتر یادبود را امضاء کردند.

مقامات و شخصیت‌های حاضر در این مراسم همگی این واقعه تلخ و دردناک را به ملت، دولت و رهبر معظم انقلاب ایران و سرکنسول کشورمان در آستراخان تسلیت عرض و همبستگی و همدردی خود را ابراز نمودند.

سرکنسول کشورمان در آستراخان نیز ضمن تشکر از حضور مقامات و مسئولین آستراخان در سرکنسولگری و همدردی با رهبر معظم، دولت و ملت ایران خاطر نشان کردند که هر چند این واقعه بسیار شوکه کننده بود و موجب ناراحتی و سوگواری مردم ایران اسلامی‌شد اما حضور مهمانان روس و همدردی مردم آستراخان موجب کاهش تألم شدید ما در این شرایط شد. ما عزیزان و خدمتگزاران بسیار شایسته ای را از دست دادیم اما همانگونه که رهبری معظم اعلام نمودند فقدان اشخاص، موجب نخواهد شد که لطمه‌ای به عزم و اراده‌ی ایران در مسیر پیشرفت و ارتقای روابط وارد شود.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما