امروز جمعه  ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
۱۴۰۳/۰۳/۰۲- ۱۵:۳۸ - مشاهده: ۶۸

حضور در مراسم بزرگداشت حکیم عمر خیام

همزمان با روز بزرگداشت حکیم عمر خیام شاعر و فیلسوف بزرگ ایرانی در روز 28 اردیبهشت 1403، به همت و ابتکار سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در آستراخان روسیه و با حضور سرکنسول کشورمان در این شهر، رایزن علمی جمهوری اسلامی ایران در روسیه، ایرانیان مقیم آستراخان و همچنین مسئولان و فارسی آموزان دانشگاه دولتی آستراخان، مراسمی در کنار تندیس این شاعر پرآوازه در شهر آستراخان برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم سرکنسول محترم کشورمان با ابراز خرسندی از آشنایی مردم روسیه با نام حکیم عمر خیام و اشعار او، به تنوع و گستره علمی وی اشاره نمود. آقای مهدی آکوچکیان با انتقاد از نگاهی که اشعار این شاعر بزرگ را صرفاً با معنای ظاهری مورد توجه قرار می‌دهند، تأکید نمود که آنان که اشعار این شاعر دانشمند را صرفاً با معنای ظاهری کلماتی همچون می و مستی تفسیر می‌کنند، در واقع او را محدود کرده و از درک مقام علمی او ناتوان خواهند ماند.

ایشان همچنین با خواندن یک رباعی از خیام به موضوع فلسطین اشاره نمود و از بی تفاوتی مردم دنیا نسبت به کشتار بی‌رحمانه ایشان توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی انتقاد نمود.

در ادامه دکتر مهبود فاضلی استاد مدعو دانشگاه آستراخان از دانشگاه الزهرا تهران، طی سخنانی به معرفی این شاعر جامع العلوم پرداختند.

در ادامه این مراسم دانشجویان فارسی آموز اشعاری از این شاعر را خواندند و در پایان حاضرین با نثار گل پای تندیس این شاعر ایرانی ادای احترام نمودند.

تصاویر

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما