امروز جمعه  ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
۱۴۰۳/۰۱/۱۰- ۱۲:۱۱ - مشاهده: ۶۹

ملاقات سرکنسول کشورمان با سرپرست و معاون بین‌الملل دانشگاه دولتی آستراخان در محل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در آستراخان

در روز 9 فروردین 1403 سرکنسول کشورمان با سرپرست و معاون بین‌الملل دانشگاه دولتی آستراخان دیدار و موضوعات مختلفی راجع به ادامه همکاریها در سال جدید مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این دیدار آقای ایگور الکسیف ضمن تبریک سال نو و عید نوروز از اینکه در سال جدید ملاقات‌های رسمی خود را با سرکنسولگری آغاز می‌نماید ابراز خرسندی نمود.

سر کنسول کشورمان نیز با تشکر از برگزاری دو رویداد مهم و باشکوه در دانشگاه دولتی آستراخان یعنی جشن پیروزی انقلاب اسلامی و جشن نوروز از سوی آن دانشگاه به اقدامات و انتظارات این نمایندگی در قبال آن دانشگاه از جمله  استفاده از توانایی‌های خانم دکتر فاضلی به عنوان استاد زبان فارسی در تقویت زبان فارسی، انعقاد تفاهمنامه میان دانشگاه گیلان و آن دانشگاه، اعزام دانش آموزان و دانشجویان فارسی آموز به ایران و در نهایت تایید مدارک تحصیلی آن دانشگاه از سوی وزارت علوم تا سطح دکتری اشاره و ابراز امیدواری نمود که کرسی زبان فارسی با نگهداشت و تکریم اساتید باسابقه و همچنین اختصاص بورسیه تحصیل رایگان برای دانشجویان این رشته، تقویت و هر چه سریعتر مفاد تفاهم‌نامه‌های منعقده با دانشگاه گیلان عملیاتی گردد.

مهدی آکوچکیان اعلام آمادگی نمود تا هرگونه اقدامی‌که از سوی جمهوری اسلامی ایران و این نمایندگی لازم است برای تقویت هرچه بیشتر کرسی زبان فارسی در این دانشگاه جهت نیل به دوران طلایی این رشته معمول و‌ پیگیری نماید.

ایگور الکسیف نیز ضمن گرامیداشت یاد جناب آقای مخین استاد بزرگ زبان فارسی دانشگاه، اطمینان خاطر داد که این دانشگاه اساتید با سابقه خود را همچون ذخایری ارزشمند می‌داند و درهای دانشگاه همیشه بر روی آنها باز خواهد بود، وی همچنین  از اختصاص ۱۰ بورسیه تحصیل رایگان برای دانشجویان رشته زبان فارسی و انگلیسی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این تعداد در سال‌های آینده افزایش پیدا کند.

وی همچنین با اعلام رضایت دانشگاه و دانشجویان از خانم دکتر فاضلی، قول دادند که از وجود وی در دانشگاه به صورت حداکثری استفاده نمایند.

سرپرست دانشگاه دولتی آستراخان همچنین در خصوص برنامه‌های دانشگاه در سال جدید از جمله برگزاری جشن آغاز بهار، ساخت خوابگاه جدید و با امکانات برای دانشجویان خارجی، برپایی پارک فناوری و تجارت برای دانشجویان و افتتاح درمانگاه ویژه دانشجویان این دانشگاه خبر داد.

مهدی اکوچکیان سرکنسول کشورمان با تشکر از جدیت و پیگیری آقای ایگور الکسیف ابراز امیدواری نمودند که این همکاری‌ها در سال جدید نیز با قوت ادامه یابد.

تصاویر

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما