امروز جمعه  ۲۳ شهريور ۱۴۰۳
۱۴۰۲/۰۸/۲۶- ۱۰:۲۳ - مشاهده: ۲۰۴

آماده‌سازی ۱۱۰ طرح پتروشیمی در نقاط مختلف ایران

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایران گفت: بیش از ۱۱۰ طرح پتروشیمی در نقاط مختلف کشور در حال آماده‌سازی و اجرا است.

مرتضی شاه ‌میرزایی گفت: در حال حاضر ۷۲ مجتمع پتروشیمی در ایران وجود دارد که سالانه ۱۶ میلیارد دلار از محصولات این صنعت صادر می‌شود.

شاه ‌میرزایی تاکید کرد: ظرفیت نصب شده صنعت پتروشیمی ایران ۹۲ میلیون تن است که در چند سال آینده به ۱۳۰ میلیون تن خواهد رسید. صنعت پتروشیمی ایران، موفقیت بزرگی را به دست آورده و به جرگه صادرکنندگان کاتالیست پیوسته است.

به گفته مسئولان شرکت پتروشیمی ایران، راهبردهای دولت در حوزه پتروشیمی در چند محور دنبال می‌شود که مهم‌ترین بخش آن تکمیل و توسعه زنجیره ارزش، حمایت از دانش‌بنیان‌ها، ساخت داخل و بومی‌سازی کاتالیست‌هاست. افزون‌ بر آن، در حوزه تولید، حداکثر استفاده از دانش و ساخت داخل انجام می‌شود.

از دیگر راهبردهای دولت ایران، فعال‌سازی طرح‌های متوقف است تا طرح‌هایی که در شهرهای مختلف ایجاد شده و سال‌هاست معطل مانده‌اند تعیین تکلیف شوند یا طرح‌های جایگزین برای مواردی که دیگر قابل اجرا نیستند ارائه شود.

بنا بر اعلام معاون اول رئیس‌جمهور ایران، این کشور به لحاظ تولید انواع تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی، پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها، انواع کاتالیست و نوسازی و بازسازی مجتمع‌های پالایشی توانمندی‌های بالایی دارد و آماده صادرات خدمات فنی و مهندسی در این حوزه‌هاست.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما