امروز جمعه  ۲ شهريور ۱۴۰۳
۱۴۰۲/۰۸/۱۷- ۱۵:۲۶ - مشاهده: ۲۴۰

خودکفایی ایران در تعمیر و نگهداری هواپیما

به گفته مسئولان سازمان هواپیمایی ایران، صنعت هوایی کشور با وجود تحریم‌ها به پیشرفت های زیادی دست یافته و تعمیرات هواپیماهای موجود با توان متخصصان داخلی انجام می‌شود.

در حال حاضر هیچ هواپیمایی برای تعمیر به خارج از کشور فرستاده نمی‌شود؛ اقدامی‌که از آن تحت عنوان نهضت تعمیر قطعه یاد می‌کنند تا هواپیماهای زمینگیر را برای پرواز آماده کنند.

در دو سال گذشته با تکیه بر شرکت‌های دانش بنیان و توان متخصصان ایرانی، ۳۱ دستگاه موتور هواپیما تعمیر شده و ۳ فروند هواپیمای ATR و یک فروند هواپیمای  ۳۱۹ A به چرخه عملیاتی بازگشته است.

به صورت میانگین، تعمیر موتور هواپیما در ایران حدود ۱۰ روز طول می‌کشد در صورتی که ارسال موتور برای تعمیر در خارج از کشور بیش از دو ماه زمان می‌برد.

به گفته رئیس سازمان هواپیمایی ایران، در طول ۲۰ ماه گذشته ۶۰ فروند هواپیما به کشور وارد شده و ۳۰ فروند از این هواپیماها تاکنون عملیاتی شده است.

محمد محمدی‌بخش تاکید کرد: هر جایی که تحریم وجود دارد باید برای خودمان خودکفایی و توانمندی ایجاد کنیم و این اتفاقی است که امروز در صنعت هوایی کشور افتاده و ما امروز روی پای خودمان ایستاده ایم و برای بعضی از کشورهای دوست که هواپیماهایشان را در کشور خودمان تعمیر می‌کنیم و حتی کشورهای بزرگ، امیدآفرین شده ایم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: قبلا در زمینه روان‌کارها یا روغن‌های موتور هواپیما مشکلات جدی داشتیم و شرکت‌های معروف دنیا به ایران روغن موتور هواپیما نمی‌دادند، اما با همکاری شرکت دانش‌بنیان در یک بازه زمانی کوتاه نه تنها تامین‌کننده نیاز خودمان هستیم بلکه به صادرکننده هم تبدیل شده ایم.

 

 

 

 

 

تصاویر

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما