صفحه اصلی > اطلاعات اقتصادی > معاونت عربی و آفریقایی > آفريقاي جنوبي
اطلاعات اقتصادی جمهوری آفریقای جنوبی پايتخت سیاسی پرتوریا (Pretoria) متشكل از 4 نژاد: سياهان 80.2%، سفيد پوست 4/8%، دورگه 8/8% و آسيائي 5/2% 11 زبان رسمي (زبان انگلیسی زبان اول و اداری محسوب می شود.) حدود80 % مسيحي (اغلب پروتستان)، مسلمان 5/1%، بقيه يهودي، هندو و آنيميست هستند. مردان5/ 95% ؛ زنان 1/93% اطلاعات جغرافیایی:جمهوري آفریقای جنوبی در جنوب قاره آفريقا واقع شده است و با کشورهای بوتسوانا، لسوتو(محصور در آفریقای جنوبی )، موزامبيك، ناميبيا، سوازیلند و زيمبابوه مرز مشترک دارد. اين کشوراز شرق به اقیانوس هند و از غرب به اقیانوس اطلس منتهی می شود. 9 استان به نامهاي كوازولو ناتال، امپومالانگا، استان شمالي، شمال غرب، كيپ شمالي، كيپ غربي، كيپ شرقي، فري استيت و خاتنگ (به معني سرزمين طلا) شهرهاي مهم: ژوهانسبورگ (مركز تجاري)، كيپ تاون (مركز پارلماني)، پرتوريا (پایتخت و محل استقرار دولت)، دوربان (بزرگترين بندر صادرات و واردات و داراي امكانات تفريحي و توريستي)، پورت اليزابت (از بنادر صنعتي و داراي سواحل زيبا)، ايست لندن و بلوم فونتين(مرکز قضایی) معتدل همراه رطوبتهاي ساحلي و روزهاي آفتابي و شبهاي سرد طلا، كروم، ذغال سنگ، سنگ آهن، منگنز، نيكل، فسفات، روي، اورانيوم، سنگ الماس، پلاتينيوم، مس، نمك و گاز طبيعي
بخش کشاورزی: 4/2 درصد بخش صنعت: 3/30 درصد بخش خدمات: 4/67 درصد - براساس رتبه بندی MOODy`s :Baa2 - براساس رتبه بندی Fitch : BBB- - براساس رتبه بندی S&P : BBB- - شاخص رقابت پذیری اقتصادی در بین 140 کشور: رتبه 49 آفريقاي جنوبي با زيرساختهاي توسعه يافته، منابع معدني متنوع و غني، توليدات صنعتي قابل توجه در بخشهاي مختلف، موقعيت جغرافيايي ممتاز، و بسياري ويژگيهاي ديگر در حال تبديل شدن به يكي از وزنه هاي اقتصادي و سياسي در سطح بين الملل مي باشد. در واقع آفریقای جنوبی ابر قدرت قاره آفریقا و بزرگترین اقتصاد این قاره است و با جمعیتی بالغ بر 54 میلیون نفر، جزو اقتصادهای بزرگ و یک بازار نوظهور با درآمد متوسط است که بر عرضه فراوان منابع طبیعی متکی می باشد. کشور آفریقای جنوبی داراي بخش هاي اقتصادي، بانکی و مالي، انرژي، ارتباطات، حمل و نقل و بازار بورس پيشرفته و زير بناي لجستيكي مدرن براي توزيع موثر كالا، مي باشد. ضمن اینکه بازار بزرگ و فعال بورس آن از نظر کل سرمایه گذاری بازارهای بورس، مقام هفدهم جهان را دارد. اقتصاد آفریقای جنوبی دارای دوگانگی ویژه ای است، از یک بعد اقتصادی تولیدی و صنعتی در سطح کشورهای پیشرفته و از بعد دیگر با زیرساختهای اساسی، دارای بسیاری از شاخص های مربوط به کشورهای در حال توسعه می باشد. بخش رسمی اقتصاد این کشور متکی به معدن، تولید، خدمات و کشاورزی است. اكنون بسياري از كشورها با استفاده از ظرفيتها و امكانات موجود از يك طرف و نيازها و ظرفيتهاي خالي اين كشور از طرف ديگر، تلاش دارند تا با سرمايه گذاري و نفوذ در بازار اين كشور روابط سياسي و اقتصادي خود را با يك قدرت نوظهور و به سرعت در حال رشد تحكيم بخشند. آفریقای جنوبی در سالهای اخیر با بهبود در شرایط اقتصادی خود، توانسته نرخ رشد اقتصادی بالاتری را نسبت به دهه گذشته تجربه نماید. ساختار اقتصادی این کشور در سال 1985 میلاد، صنعتی – خدماتی بوده که از سال 2005 با کاهش جدی در بخش صنعت، خدمات بخش غالب این کشور را تشکیل می دهد. آفریقای جنوبی در مجموع با داشتن 45 درصد تولیدات معدنی، 40 درصد تولیدات صنعتی، 50 درصد انرژی و 25 درصد تولید ناخالص ملی قاره سیاه، بزرگترين و پیشرفته ترین اقتصاد اين قاره بشمار مي رود. ایجاد روابط اقتصادی و تجاری هدف دار با قدرتهای نو ظهور اقتصادی از جمله از طریق عضویت در گروه بریکس (BRICS) شامل کشورهای برزیل، هند، روسیه، چین و آفریقای جنوبی، از دیگر برنامه های این کشور برای توسعه و تحکیم روابط اقتصادی خود با جامعه جهانی می باشد و این عوامل باعث افزایش نقش این کشور در معادلات جهانی شده اند. در واقع میتوان گفت، آفریقای جنوبی با اجرای سیاستهای کلان اقتصادی و تعهد به اقتصاد بازار آزاد، خصوصی سازی، فعال نمودن بازار بورس (بازار بورس آفریقای جنوبی در رده هفدهم جهان قرار دارد)، حفظ استقلال بانک مركزی از دولت، توسعه زیرساختها، توسعه صنایع کوچک و متوسط و سوق دادن هزینه های دولت به سمت خدمات اجتماعی و افزایش رفاه و قدرت خرید مردم و همچنین اقدامات مرتبط با تجارت و اصلاحات تجاری و اتخاذ سیاستهای حمایتی در جهت رقابتی کردن فضای اقتصادی و تجاری و حمایت از تولیدات صادرات محور، اصلاح تعرفه ها، حمایت از صادرات دارای ارزش افزوده بالا، تسهیل شرایط دست یابی به منابع مالی، تصویب قوانین تجاری رقابتی و .... اصلاحات قابل ملاحظه ای را در راستای تبدیل شدن به یک بازیگر مهم در سطح منطقه ای و بین المللی انجام داده است. وضعيت بخشهاي صنعت و معدن، کشاورزي و خدمات آفریقای جنوبی در ادامه بيان شده است. بخش صنعت و معدن آفریقای جنوبی، 1/31 درصد از توليد ناخالص داخلي اين کشور را تشکيل داده و دومين بخش اقتصادي اين کشور در سال 2015 میلادی است. در سال 2015 میلادی 26 درصد نيروي كار آفریقای جنوبی در بخش صنعت و معدن مشغول به كار بودهاند. بخش کشاورزی آفریقای جنوبی سهم کوچکی از اقتصاد آن دارد. در سال 2015 میلادی، سهم بخش کشاورزي این کشور از توليد خالص داخلي 3 درصد بوده است. آفریقای جنوبی دارای پیشرفتهترین، پربارترین و متنوعترین اقتصاد کشاورزی در قارهی آفریقا است. بر پایهی آمار سال 2015 میلادی، 1/12 درصد زمينهاي آفريقاي جنوبي براي كشاورزي و كشت ميوه و سبزيجات مناسب است. تنها 79/0 درصد از زمینها همواره به زیر کشت قرار دارد و 11/87 درصد زمینهای غیرکشاورزی و بیابانی هستند. بر مبنای آمار سال 2015 میلادی 9 درصد نيروي كار آفریقای جنوبی در بخش كشاورزي فعاليت ميكنند. بخش خدمات آفریقای جنوبی در سالهای گذشته، از نرخ رشد بالایی برخوردار شده است. خدمات فناوری اطلاعات، گردشگری و خدمات تجارت خارجی، از جمله بخشهایی هستند که این کشور سرمایهگذاری بسیاری بر روی آن انجام داده است. شاخص رقابت پذیری
|
مرحله |
عنوان مرحله |
مدت زمان لازم |
هزينههاي لازم |
اول |
ثبت کردن نام شرکت در اداره ثبت شرکتها. |
3 روز |
50 ZAR |
دوم |
ارایه مستندات مکان و جای شرکت به ادارهی CIPRO واقع در شهر پرتریا، استان گاتنگ |
5 تا 7 روز |
350 ZAR (بهای اداری) + 5 درصد سرمایه قانونی + 60 ZAR (پروانهی آغاز کار) |
سوم |
گشایش حساب بانکی شرکت. |
1 تا 2 روز |
بدون هزینه |
چهارم |
ثبت در ادارهی محلی دریافت درآمد (SARS) برای مالیاتهای درآمد، ارزش افزوده (VAT) و عدم استخدام کارکنان |
12 روز |
بدون هزینه |
پنجم |
ثبت در ادارهی کار برای بیمهی بیکاری. |
4 روز (که با مرحله چهارم همزمان انجام میشود.) |
بدون هزینه |
ششم |
ثبت در ادارهی کمیسیونر برای پرداختهای جبرانی آسیبها و بیماریهای کاری. |
نزدیک به 10 روز که معمولاً همزمان با مرحله چهارم انجام میشود. |
بدون هزینه |
با نگاهی به جدول بالا میتوان گفت که فرآیند آغاز یک کسب و کار در آفریقای جنوبی چندان سخت و دشوار نیست و مقامات این کشور سازوکارهایی را برقرار کردهاند تا در کمتر از یک ماه بتوان فعالیت یک شرکت را در آفریقای جنوبی آغاز کرد. همچنین از دید هزینهها نیز بهای پروانههای آغاز فعالیت در این کشور اندک و بسیار مناسب به شمار میشود.
وسایل شخصی مشمول پرداخت گمرک نمیشود و ورود کالا تا 3.000 رند بدون پرداخت گمرک آزاد است و بیش از آن مشمول 20 درصد هزینهی گمرکی میشود. در آفریقای جنوبی حقوق گمرکی بر اساس نرخ ویژه یا ارزش فوب ارزیابی میشود که در آن هزینههای کمتری بر عهدهی فروشنده است. تعرفههای گمرکی این کشور بر مبنای نظام هماهنگ HS تنظیم میشود. به دليل موقعيت راهبردي آفریقای جنوبی و جایگاه ویژهی این کشور در ترانزیت دریایی در جهان، اين كشور مقررات و چارچوبهاي ويژهاي در بخش گمركي دارد، تا افزون بر ايجاد يك منبع درآمد پايدار، ديگر كشورها نيز بتوانند از امكانات گمركات آفریقای جنوبی بهرهمند شوند.
محدودیت های وارداتی در آفریقای جنوبی وجود دارد. نام کالاهایی که نیاز به مجوز واردات دارند در لیست کنترل واردات آورده شده است. گفتنی است که برای ورود کالاهای دست دوم باید مجوز این کشور را به دست آورد.
مقررات بازرگانی آفریقای جنوبی روش خرید و فروشهای بینالملی را روشن میکند. در این راستا، روشهای رایج خرید C&F است که در آن بهای کالا و حمل آن بر عهدهی فروشنده است. همچنین زبان رایج تجاری میان بازرگانان و شرکتها انگلیسی است.
BOL)
درج نام و نشانی گیرندهی بار، بندر ورودی، نمایندگی کنترل و بازرسی و وزن و اندازهی کالا در سیستم متریک ضروری است. بارنامه را میتوان به صورت «به حواله کرد» نیز صادر کرد. صدور بارنامهی جداگانه برای کالاهای گوناگون موجب تسهیلات بیشتر در انجام کارها میشود. در آفریقای جنوبی معمولاً به سیاههی کنسولی نیازی نیست.
CO)
گواهی مبدا تنها در صورت درخواست استفاده از تعرفهی ترجیحی گمرک (مثلاً از سوی کشورهای دوست) نیاز است.
(SPECIAL CERTIFICATES)
گواهی بهداشت برای برخی از فرآوردههای گیاهی و حیوانی خاص نیاز است.
INVOICE)
در این زمینه فرم خاصی مورد نیاز نیست، ولی طبق روال، مشخصات زیر باید در آن آورده شود:
· نام کامل کشور فرستنده (مبدا).
· علامت و شمارهی بستهبندی.
· شرح شماره بستهها.
· قیمت قرارداد فروش به خریدار.
· هزینهی حمل.
· ترکیب کامل کالا از قبیل درصد کتان، ابریشم، ابریشم مصنوعی، پشم و ... در پارچه.
· ارزش وزن ناخالص.
در سیاهه یا انتهای آن میزان تخفیف یا توافق (در صورت وجود) باید آورده شود. همهی اوزان و اندازهها باید در سیستم متریک باشد.
PACKAGING)
محدودیتهایی در استفاده از کاه، پوشال، الیاف کتان، نخل و نارگیل وجود دارد. تختههای مورد استفاده در جعبههای بستهبندی باید تراشیده و بدون شته، زدگی، قارچ یا عوامل بیماریزا باشند. مراعات این اصول باید در پشت اوراق سیاهه نوشته شده باشد.
شرکتهای حمل و نقل آفریقای جنوبی بستههایی را میپذیرند که نام و نشانی گیرنده، مقصد حمل و نام بندر ورودی بر روی آن در باشد. از قید جمله «از طریق دوربان» بر روی بستههایی که به مقصد ژوهانسبورگ حمل میشوند باید خودداری شود؛ زیرا در این صورت در گمرک دوربان ترخیص خواهند شد.
SAMPLE)
ورود نمونهی کالا در حد متعارف بدون مجوز در صورتی امکانپذیر است که در سیاهه، تاییدیهای به گونهی زیر آورده شود:
بدین وسیله گواهی میشود که اقلام کالاهای مندرج در این سیاهه تنها برای نمونه و بدون احتساب قیمت برای گیرنده فرستاده شده و به هیچ عنوان نه اکنون و نه در آینده وجهی بابت بهای آن گرفته نخواهد شد. هیچ گونه پولی بابت بهای آن به حساب بدهکاری گیرنده یا حساب در گردش دیگری به نام وی گذاشته نشده و نخواهد شد. حقوق گمرکی که به صورت سپرده موقت دریافت میشود در صورتی قابل برگشت است که نمونهها در مدت یکسال برگشت داده شده و فرستادن آن به آفریقای جنوبی تنها رای سفارش کالا با رعایت شرایط یاد شده، انجام شود.
قوانين مالياتي
در آفریقای جنوبی قوانین مالیاتی از ساختار و ساماندهی پیشرفتهای برخوردار است. درآمد دولت از مالیاتهای بر شرکتها و تجارتها، افراد و تراستها و 14 درصد مالیات ارزش افزوده (VAT) به دست میآید. مالیات بر ارزش افزوده تقریباً به همهی کالاها تعلق میگیرد. نوعی مالیات با نام مالیات سود سرمایه نیز وجود دارد که از افراد حداکثر10 درصد عایدیشان و از شرکتها 28 درصد دریافت میشود.
معیار میانگین مالیاتهای شرکتهای کوچک و متوسط 300 هزار رند است که آنها مشمول تخفیف مالیاتی نیز میشوند و برای سود بیش از 300 هزار رند 28 درصد مالیات میپردازند. مالیات شرکتها به تازگی از 29 درصد به 28 درصد کاهش یافته استکه بسیار کمتر از مالیات مشابه در ایالات متحده، استرالیا، برزیل، هند و چین است.
شرکتها مالیات دیگری میپردازند که میزان آن 10 درصد سود سهام اعلام شدهی آنهاست. این مالیات از اواخر سال 2008 از سهامداران دریافت میشود. مالیات بر درآمد به تازگی دچار تغییرات شده است و همچنین امروزه از گمرکات و نقل و انتقال اموال مالیات دریافت میشود.
در آفریقای جنوبی افراد عادی بر پایهی میزان درآمد مالیات میپردازند و درآمدهای فرعی نیز مشمول مالیات است. زن و شوهرها جداگانه مالیات میپردازند وسالمندان بالاتر از 65 سال مشمول تخفیف مالیاتی هستند. افراد عادی برای سود سهام دریافتی مشمول مالیات نیستد و این دربارهی سود سهامی که از شرکتهای آفریقایی در بیرون از مرزهای کشور برایشان میرسد، مصداق دارد.
استانها و شهرداریها از افراد مالیات دریافت نمیکنند، بلکه تنها عوارض برای آب، برق و خدمات عمومی دریافت میشود.
بر اساس گزارش موسسه برند آفریقای جنوبی کل ارزش 50 برند برتر آفریقای جنوبی با 3 درصد افزایش از 373 میلیارد رند در سال 2015 به 384 میلیارد رند در سال 2016 رسیده است و ده برند برتر شامل:
MTN, Vodacom, Sasol, Standard Bank, Woolworths, FNB, Absa, Nedbank, Investec and Mediclinic بوده است.
MTN با وجودی که 32 درصد ارزش برند خود را بدلیل چالشهای داخلی و بین المللی از دست داده است، با ارزشترین برند آفریقای جنوبی باقی مانده و Woolworths که در جایگاه پنجم قرار گرفته با 21 درصد افزایش در ارزش برند قوی ترین جایگاه برند را کسب نموده است.
برای دهه ها، ارزش یک شرکت برحسب املاک، سپس داراییهای مشهود، کارخانه ها و تجهیزاتش اندازه گیری می شد. با این حال در حال حاضر به این نتیجه رسیده اند که ارزش واقعی یک شرکت، جایی بیرون از آن، یعنی در ذهن مشتریان قرار دارد و ارزش برند با میزان اعتماد مشتری از یک برند اندازه گیری میشود. بر همین اساس، گرچه کارخانه ها و نیروی انسانی ممکن است از بین بروند، ولی نام شرکتها همچنان باقی می ماند، نامی که سابقه ی آن نزدعموم، یکی از ارزشهای پایدار است.
|
Rank 2015 |
Brand |
Industry Group |
Brand Value 2016 (ZAR m) |
Brand Rating 2016 |
BV Change (%) |
% BV /EV 2016 |
BV 2015 (ZAR m) |
Brand Rating 2015 |
1 |
1 |
MTN |
Telecom |
37,002 |
AA+ |
-32% |
8% |
54,027 |
AA+ |
2 |
2 |
Vodacom |
Telecom |
21,970 |
AA+ |
10% |
10% |
20,029 |
AA |
3 |
3 |
Sasol |
Oil&Gas |
19,761 |
AA- |
8% |
8% |
18,232 |
AA |
4 |
4 |
Standard Bank |
Banking |
18,922 |
AA+ |
8% |
19% |
17,506 |
AA- |
5 |
7 |
Woolworths |
Retail |
17,386 |
AAA- |
21% |
24% |
14,396 |
AAA- |
6 |
6 |
FNB |
Banking |
15,069 |
AA+ |
4% |
10% |
14,496 |
AAA- |
7 |
5* |
Absa |
Banking |
14,575 |
AA+ |
-6% |
19% |
15,466* |
AA+ |
8 |
8 |
Nedbank |
Banking |
13,393 |
AA+ |
9% |
15% |
12,235 |
AA- |
9 |
9 |
Investec |
Banking |
12,910 |
AA |
27% |
13% |
10,155 |
AA- |
10 |
10 |
Mediclinic |
Healthcare |
11,653 |
AA- |
16% |
8% |
10,072 |
AA |
11 |
11 |
MultiChoice |
Media |
11,605 |
A+ |
20% |
3% |
9,710 |
A+ |
12 |
12 |
Shoprite |
Food-Diversified |
10,870 |
AA- |
14% |
31% |
9,547 |
A+ |
13 |
13 |
Castle |
Beverages |
10,463 |
A+ |
12% |
16% |
9,315 |
AA+ |
14 |
16 |
Mondi |
Paper |
9,149 |
A+ |
10% |
5% |
8,322 |
A+ |
15 |
14 |
Spar |
Food-Diversified |
8,995 |
AA- |
3% |
28% |
8,766 |
AA- |
16 |
19 |
Carling Black Label |
Beverages |
8,818 |
AA- |
20% |
16% |
7,341 |
AA |
17 |
23 |
Telkom |
Telecom |
7,978 |
AA |
37% |
20% |
5,832 |
AA |
18 |
20 |
Old Mutual |
Insurance |
7,966 |
AA- |
9% |
4% |
7,288 |
AA- |
19 |
18 |
Pick n Pay |
Retail |
7,617 |
A+ |
1% |
25% |
7,523 |
A+ |
20 |
17 |
Netcare |
Healthcare |
7,532 |
A+ |
-9% |
13% |
8,283 |
A+ |
21 |
15 |
Sanlam |
Insurance |
6,996 |
AA |
-18% |
6% |
8,528 |
AA |
22 |
21 |
Discovery |
Insurance |
6,725 |
AA+ |
3% |
8% |
6,530 |
AA |
23 |
24 |
Hansa Pilsner |
Beverages |
6,473 |
A+ |
13% |
16% |
5,727 |
AA- |
24 |
22 |
Mr Price |
Retail |
6,072 |
AA- |
-5% |
15% |
6,370 |
AA- |
25 |
25 |
Sappi |
Paper |
5,787 |
A- |
3% |
10% |
5,645 |
A |
26 |
27 |
WesBank |
Banking |
5,509 |
AA- |
27% |
8% |
4,354 |
AA- |
27 |
29 |
Media24 |
Media |
5,051 |
A+ |
20% |
4% |
4,201 |
AA- |
28 |
26 |
Liberty Holdings |
Insurance |
4,951 |
A |
-10% |
17% |
5,521 |
A |
29 |
28 |
Truworths |
Retail |
4,737 |
AA- |
9% |
13% |
4,333 |
A+ |
30 |
30 |
Bidvest |
Food-Diversified |
4,727 |
AA |
17% |
4% |
4,029 |
A+ |
31 |
New |
Country Road |
Retail |
4,642 |
AA- |
/ |
25% |
NA |
NA |
32 |
31 |
Capitec |
Banking |
4,023 |
A+ |
5% |
6% |
3,845 |
AA |
33 |
34 |
SABMiller |
Beverages |
3,920 |
AA |
12% |
0% |
3,489 |
AA+ |
34 |
36 |
Steinhoff |
Diversified |
3,322 |
AA |
7% |
1% |
3,105 |
A+ |
35 |
33 |
Clicks |
Retail |
3,206 |
A+ |
-9% |
24% |
3,507 |
AA- |
36 |
38 |
Huletts |
Agriculture |
3,042 |
AA- |
4% |
14% |
2,921 |
AA |
37 |
35 |
Momentum |
Insurance |
3,012 |
AA- |
-6% |
11% |
3,195 |
AA- |
38 |
32 |
Makro |
Retail |
2,753 |
A+ |
-22% |
34% |
3,523 |
A |
39 |
45 |
Checkers |
Food-Diversified |
2,617 |
A+ |
18% |
19% |
2,216 |
A+ |
40 |
37 |
RAINBOW |
Food-Diversified |
2,615 |
AA- |
-13% |
35% |
2,994 |
AA- |
41 |
42 |
RMB |
Banking |
2,541 |
AA |
10% |
8% |
2,311 |
AA |
42 |
41 |
Santam |
Insurance |
2,520 |
A+ |
7% |
11% |
2,356 |
A+ |
43 |
40 |
SAA |
Airlines |
2,484 |
A |
-5% |
/ |
2,608 |
A |
44 |
39 |
Life Healthcare |
Healthcare |
2,440 |
AA- |
-15% |
6% |
2,867 |
A+ |
45 |
43 |
Imperial |
Diversified |
1,965 |
A+ |
-14% |
5% |
2,274 |
AA- |
46 |
48 |
Foschini |
Retail |
1,920 |
A+ |
3% |
21% |
1,859 |
A+ |
47 |
47 |
Cell C |
Telecom |
1,882 |
A |
-2% |
/ |
1,917 |
A- |
48 |
46 |
Game |
Retail |
1,749 |
A |
-17% |
30% |
2,101 |
A |
49 |
44 |
Nampak |
Packaging |
1,636 |
A+ |
-27% |
6% |
2,231 |
A+ |
50 |
New |
Growthpoint Properties |
REITS |
1,467 |
AA- |
/ |
1% |
/ |
/ |
مهمترین نمایشگاهها و رویدادهای تجاری در ماههای آینده
ENERGY EFFICIENCY WORLD AFRICA |
every 2 years |
28-29.03 2017 |
POWER GENERATION WORLD AFRICA |
once a year |
28-29.03 2017 |
POWER & ELECTRICITY WORLD AFRICA |
once a year |
28-29.03 2017 |
THE SOLAR SHOW AFRICA |
once a year |
28-29.03 2017 |
AFRICA HEALTH |
once a year |
07-09.06 2017 |
AFRICA'S BIG SEVEN |
once a year |
25-27.06 2017 |
SAITEX |
once a year |
25-27.06 2017 |
Africa Energy Indaba |
Johannesburg, Sandton |
21-22.02 2017 |
FOOD & HOSPITALITY AFRICA |
once a year |
03-05.05 2017 |
IFEA |
once a year |
03-05.05 2017 |
INDUTEC |
every 2 years |
17-19.05 2017 |
A-OSH EXPO AFRICA |
once a year |
30-01.06 2017 |
SECUREX SOUTH AFRICA |
once a year |
31-01.06 2017 |
DECOREX JOBURG |
once a year |
01-30.08 2017 |
MEETINGS AFRICA |
once a year |
28.02 - 01.03 2017 |
RETAIL WORLD AFRICA |
once a year |
07-08.03 2017 |
THE CASH HANDLING SHOW AFRICA |
once a year |
07-08.03 2017 |
MARKEX |
once a year |
06-08.06 2017 |
AFRICARAIL |
once a year |
13-14.06 2017 |
AVIATION FESTIVAL AFRICA |
once a year |
13-14.06 2017 |
POWER-GEN AFRICA |
once a year |
18-20.07 2017 |
RAND SHOW |
once a year |
14-23.04 2017 |
MACHINE TOOLS AFRICA |
once a year |
09-12.05 2017 |
AUTOMECHANIKA JOHANNESBURG |
every 2 years |
27-30.09 2017 |
BAUMA CONEXPO AFRICA |
every 3 years |
13-16.03 2018 |
BAUMA AFRICA |
every 3 years |
13-16.03 2018 |
PROPAK AFRICA |
every 3 years |
12-15.03 2019 |
THE GAPP PRINT EXPO |
every 3 years |
12-15.03 2019 |
PRO-PLAS AFRICA EXPO |
every 3 years |
12-15.03 2019 |
ذرت، گندم، ميوه و سبزيجات، نیشکر، گوشت گوساله، گوسفند، طيور، پشم و لبنيات
طلا، الماس، پلاتين، توليدات فلزي، ماشين آلات و ابزار
چين 5/9%، ایالات متحده 1/7%، ژاپن و بوتسوانا 3/5%، آلمان و نامیبیا 5%، هند 1/4% (2014)
ابزار و ماشين آلات، مواد شيميايي، فرآورده های نفتی، خاويار
: چين 5/15%، آلمان 1/10 %، عربستان سعودي 2/7%، ایالات متحده 7/6%، نیجریه 2/5%، هند 6/4% (2014)
1- تاسیس دفتر تجاری در شهر ژوهانسبورگ بمنظور تسهیل دسترسی به تجار (با توجه به اینکه شهر ژوهانسبورگ مرکز تجاری آفریقای جنوبی می باشد و تجار و شرکتها و فعالین اقتصادی در این شهر متمرکز می باشند، و همچنین با توجه به استقرار تجار ایرانی مقیم در این شهر)
2- برقراری خط مستقیم کشتیرانی و یا پرداخت بخشی از هزینه حمل بمنظور تسهیل دسترسی تجار ایرانی به بازار آفریقای جنوبی
3- تشکیل پاویون و یا پرداخت بخشی از هزینه شرکت در نمایشگاهها به شرکتهای ایرانی بمنظور تسهیل دسترسی تجار ایرانی به بازار آفریقای جنوبی
4- برقراری خط مستقیم پروازی بین دو کشور بمنظور تسهیل دسترسی تجار ایرانی به بازار آفریقای جنوبی
5- ارائه تسهیلات اعتبار خریدار با نرخ بهره متعادل و منطبق با نرخهای جهانی